Ośrodek Rehabilitacji Funkcjonalnej Dębina

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TERAPIA ENERGOTONOWA

Terapia energotonowa jest to nowa forma elektroterapii.
Stanowi zasadniczy krok naprzód w zakresie zastosowań i skutków terapeutycznych.

Efekty niestymulacyjne (Non-stimulatory effects) - wpływ na metabolizm.
Standardowa elektroterapia pobudza nerwy i mięśnie,
natomiast głównym celem terapii energotonowej jest bezpośrednie działanie
na metabolizm komórek.
100 - krotnie większa dawka wprowadzanej energii, niż w klasycznej elektroterapii.
Równoczesna terapia miejscowa i ogólnoustrojowa witalizacja
w porównaniu z tylko lokalnymi zabiegami w klasycznej elektroterapii.
Podstawowe znaczenie mają oscylacje struktur komórkowych,
a nie jedynie przepływ prądu znany z klasycznej elektroterapii.
Różnice między standardową elektroterapią a terapią energotonową
widoczne są w działaniu, technologii i praktycznym użyciu.

Główne efekty działania: Wprowadzenie energii do ciała uaktywnia komórki
i witalizuje organizm. Wywołanie rezonansu w celu pobudzenia komórek i struktur komórkowych do drgań, które mają na celu usprawnienie procesów metabolicznych i zmniejszenie bólu.

DZIAŁANIE: Wprowadzana energia powoduje wzrost mitochondriów, poprawia współpracę i komunikację pomiędzy komórkami, podwyższa ich potencjał energetyczny oraz polepsza metabolizm wewnątrzkomórkowy. Po zakończonej terapii pacjent czuje się wypoczęty, zrelaksowany i odprężony, jak po długim spacerze. Od 70 do 80% pacjentów uwalnia się od bólu nawet po jednym zabiegu albo zauważają znaczne zmniejszenie bólu. Odbywa się to dzięki SimulFAM® X
100 Hz na zasadzie przeciwnego drażnienia nerwów czuciowych. Nakładanie się impulsów prądowych na informacje bólowe powoduje, że mózg nie rozróżnia bodźców drażniących a pacjent nie rejestruje bólu.

GŁÓWNE WSKAZANIA TERAPEUTYCZNE: Choroba zwyrodnieniowa stawów kolanowych i biodrowych, zespół bólowy kręgosłupa lędźwiowego, szyjnego, piersiowego, zespół bolesnego barku, łokieć tenisisty, bóle pourazowe
i pooperacyjne, odleżyny, obrzęki, otwarte rany, stres fizyczny, psychiczny i stany wyczerpania, leczenie odświeżające dla polepszenia witalizacji, mogą być leczeni pacjenci z żylakami, metalowymi implantami oraz endoprotezami. Nawet pacjent
z ostrym bólem może zasnąć po rozpoczęciu zabiegu. Pacjent leży na stole terapeutycznym. Jednorazowo terapia trwa 60 minut i może być wielokrotnie powtarzana .

www.rehabilitacjasarbka.pl

stat4u